loading...
پایگاه آموزشی تفریحی کمپنا
میلاد بازدید : 685 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

چشم زخم؛ خرافه یا واقعیت

 

اعتقاد به چشم زخم از قدیم الایام نه تنها در ایران بلکه در فرهنگهای مختلف و از زمان های دور حتی در یونان باستان وجود داشته است و معمولا برای دفع آن از تعوذ، حرز، دعا و مانند آن استفاده می شود.
رسم است هنگام تعریف از چیزی عبارت های از چشم بد دور و ماشاءالله را به کار ببرند، همچنین برای داماد و عروس یا فردی که می خواهد به حج مشرف شود یا کسی که خانه ی جدید خریده یا ساخته، گوسفند قربانی کرده و اسپند دود می کنند. چرا که برخی معتقدند این کارها آنان را از خطرات و چشم بد دور می کند.

میلاد بازدید : 528 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

آیا چشم زخم واقعیت دارد؟ +یک داستان باورنکردنی

آیا چشم زخم واقعیت دارد؟ +یک داستان باورنکردنی

بسیاری از مردم معتقدند که در بعضی از چشم ها اثر مخصوصی است که وقتی از روی اعجاب به چیزی بنگرد، ممکن است آن را از بین ببرند یا در هم بکشنند، و انسان را بیمار یا دیوانه کنند. در ابن مطلب به جنبه های مختلف این موضوع می پرداریم.

بسیاری از مردم معتقدند که در بعضی از چشم ها اثر مخصوصی است که وقتی از روی اعجاب به چیزی بنگرد، ممکن است آن را از بین ببرند یا در هم بکشنند، و انسان را بیمار یا دیوانه کنند.

 

میلاد بازدید : 330 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

احکام عقد موقت

 

در پی طرح برخی سوالات در خصوص عقدموقت حضرت آیت الله مکارم شیرازی به این مسائل پاسخ دادند.

سوال : آیا عقد دختری که بواسطه حرام بکارتش را از دست داده باشد بدون اجازه ولی جایز است ؟ عقد موقت چطور؟

جواب : جائز نیست..

.

.

.

.

.


milad بازدید : 227 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

اگه گناهی داری که نمی توانی ترکش کنی بخوان!

 

گناه,گناه کردن,ترک گناه,راههای ترک گناه

 

انسان ها با توجه به محیطی که در آن به دنیا می ایند تربیتی که در خانواده می شوند خصوصیاتی که اصطلاحا ارثی هستند، مدرسه ای که می روند، معلمان و اساتیدی که خواهند داشت، دوستانی که در آینده با آنها نشست و برخواست می کنند و ... یک سری صفات خوب و بد را ممکن است بدون زحمت داشته باشند.

milad بازدید : 311 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

سحر چیست؟ چگونه می توان آنرا باطل کرد؟

 

سحر,سحر و جادو,باطل کردن سحر

نظر علمای شیعه در رابطه با سحر چیست و چگونه می توان آنرا باطل کرد؟
سحر عملی خارق العاده است که گاهى یک نوع چشم‏بندى و تردستى است، و گاه تنها جنبه روانى و خیالى و تلقینى دارد. و گاه با استفاده از خواص ناشناخته فیزیکى و شیمیایى بعضى از اجسام و عناصر و گاه از طریق کمک گرفتن از شیاطین انجام می گیرد. ساحران، افراد منحرف و دنیاپرستى هستند که اساس کارشان بر تحریف حقایق است و در اغلب موارد از توجه بیش از حد عده ای به خرافات و اوهام، سوء استفاده کرده و بساط خود را پهن می نمایند. بدیهی است که افزایش سطح آگاهی های مردم، بهترین راه برای مقابله با این گونه امور محسوب می گردد.

milad بازدید : 438 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

چرا قرآن می‌گوید جهنم نعمت است؟

جهنم,بهشت جهنم,توصیف جهنم,جهنمیان

 شبهه: چرا قرآن می‌گوید جهنم نعمت است؟
چگونه در قرآن، مرگ و عذاب های جهنم جزو نعمت های الهی به حساب آمده است؟

پرسش
در سوره الرحمن آیاتی را ذکر می کند و سپس می گوید: "فَبأَىّ‏ِ ءَالَاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ". اما در این بین آیاتی را می بینیم که با این سبک سازگار نیستند.

از جمله آیات 35، 41، 44 همین سوره، حال آیا این سیاق منتفی است، یا این که اینها در زمره نعمت های الهی قرار می گیرند؟ در صورت دوم لطفا توضیح دهید.

milad بازدید : 300 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

تفاوت نبوت و امامت در چیست؟

تفاوت نبوت و امامت,نبوت چیست,امامت چیست,تفاوت امامان با پیامبران

 

تفاوت  نبوت و امامت
در نظر برخی مانند فخر رازی و شیخ محمد عبده مقام امامت همان مقام نبوت بوده و فرقی بین آن دو نیست. در مقابل عده كثیری معتقد به تفاوت میان آن دو بوده و بر اساس آیه 124 سوره بقره: «انی جاعلك للناس اماما» به برتر بودن مقام امامت از مقام نبوت حكم كرده‏اند. از آن جمله: علامه طباطبایی، شیخ طوسی، طبرسی و دیگران. زیرا از نظر اینها به لحاظ تاریخی، مقام امامت آن وقت به حضرت ابراهیم اعطا گردید كه ایشان در آن زمان مقام نبوت را داشتند.

 

این مطلب به ویژه با توجه به لحن آیه كه امامت را مبتنی بر امتحانات و آزمایشات سخت در دوران نبوت حضرت ابراهیم مبتنی كرده است به خوبی فهمیده می‏شود. آیه در مقام اعطای نشان و درجه عالی‏تری است كه با درجات پیشین تفاوت ماهوی و حقیقی را داراست. و اگر جز این باشد لغویت در حكم  تازه، لازم می‏آید. بنابراین مقام امامت مقامی است كه در رتبه بالاتری از مقام نبوت قرار گرفته است.

حالا تفاوت میان این دو و اینكه آن رتبه بالاتر چیست؟ نظریات ذیل را در میان علماء می‏توان مشاهده كرد:

milad بازدید : 279 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

آزردن همسر مانع قبولی نماز !

 

قبولی نماز, قبول شدن نماز, نماز, احکام نماز, کتک زدن همسر

رفتارهای شکایت آمیز به زندگی لطمه می زند و آفت و آسیب زیادی دارد. کسانی که خیلی نق می زنند خودشان انسان آرامی نیستند زیرا این نق زدن روح و روان خود فرد را هم آزرده می کند و علاوه بر آن شوهر را هم متنفر می کند. چک ها ضرب المثلی دارند که می گوید: دود، چکه و زنی که  غُر می زند، مرد را فراری می دهد.

milad بازدید : 640 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

خطرناک‌ترین نقطه‌ی پل صراط

پل صراط,رد شدن از پل صراط

 

در قرآن کریم آمده است که در قیامت موقف‌های گوناگونی است که توقف برخی از گنه‌کاران در هر یک از آن‌ها به مقدار هزار سال دنیوی خواهد بود، در این نوشتار می‌خواهیم ببینیم مقصود از آن چیست؟

milad بازدید : 326 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

می دانید چرا شراب حرام است؟

 

شراب,خوردن شراب

 

علاوه بر آیات و روایات امروزه از نظر علمى نیز مضرات مصرف مواد الکلى به اثبات رسیده است. دانشمندان به این واقعیت اعتراف داشته‏اند که از جمله آثار زیان بخش شراب، پیامد سویى است که روى مغز و عقل مى‏گذارد و آن را از کار مى‏اندازد. روشن است که با از بین رفتن عقل، پرده شرم و حیا دریده مى‏شود. در نتیجه میدان به دست غرایز حیوانى مى‏افتد. انسان به صورت حیوانى وحشى و لجام گسیخته درمى‏آید.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر چه مطالبی در سایت قرار بگیره؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4105
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 22
  • تعداد اعضا : 107
  • آی پی امروز : 211
  • آی پی دیروز : 518
  • بازدید امروز : 360
  • باردید دیروز : 3,229
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,263
  • بازدید ماه : 4,263
  • بازدید سال : 133,389
  • بازدید کلی : 20,121,916